Jeśli tu trafiłeś, to znaczy, że poważnie zgłodniałeś. To znaczy też, że nie chcesz jeść byle czego i nie zadowalasz się fast-foodami.
Jesteś tu, bo odczuwasz inny głód - głód wiedzy.
Ten blog powstał po to, by pomóc Ci go zaspokoić.
Znajdziesz na nim praktyczne wskazówki i porady, które pomogą Ci się odnaleźć na rynku pracy i skutecznie zareklamować siebie pracodawcy.

Każdego tygodnia na blogu pojawiać się będą najświeższe artykuły dotyczące aktualnych trendów na rynku pracy, a także sposobów strategicznego zachowania się i przygotowania do rozpoczęcia wlasnej kariery zawodowej.

wtorek, 29 maja 2012

Skuteczne formy komunikacji w firmie – raport Zielonej Linii



Polaków nie przekonuje ani kontakt telefoniczny, ani mailowy. Jak wynika z badań przeprowadzonych w maju przez konsultantów Zielonej Linii, największe szanse na sukces transakcji daje kontakt osobisty: 72 proc. ankietowanych uznało kontakt twarzą w twarz za najskuteczniejszy w relacjach zawodowych.

Jako najmniej efektywną formę komunikacji z klientem respondenci uznali kontakt e-mailowy (47 proc.). Ankietowani niezbyt pozytywnie wypowiadają się także na temat skuteczności kontaktów telefonicznych, które znalazły się na drugim miejscu pod względem małej efektywności (zdaniem 28 proc. badanych).

Skąd się biorą problemy i dlaczego tworzą się bariery w komunikacji pośredniej (np. e-mailowej, telefonicznej)? Zdaniem osób biorących udział w badaniu największą wadą tego rodzaju komunikacji jest trudność w dokładnym wytłumaczeniu istoty sprawy. Znaczącym utrudnieniem jest także niemożność natychmiastowego otrzymania odpowiedzi na zadane pytania czy też rozwiania nasuwających się w trakcie rozmowy wątpliwości. Część respondentów narzekała także na trudności z rozpoznaniem intencji nadawcy – jak się okazuje, zwracamy baczną uwagę na zachowanie naszych rozmówców, a gdy ten kontakt jest ograniczony, czujemy się niepewnie i mamy większy problem z zaufaniem rozmówcy. Niewielkim, ale jednak utrudnieniem, jest konieczność posiadania dodatkowych umiejętności technicznych.

Jak ankietowani widzą przyszłość komunikacji? Zdaniem 61 proc. respondentów jesteśmy zdani na komunikację pośrednią, która jest mniej wymagająca i pozwala, przy nakładzie stosunkowo niewysokich środków, dotrzeć do większego kręgu odbiorców w krótszym czasie niż w przypadku komunikacji bezpośredniej, 28 proc. osób biorących udział w ankiecie stwierdziło jednak, że obie formy komunikacji będą popularne i stosowane w jednakowym stopniu. Komunikację bezpośrednią, jako wiodący system porozumiewania się w przyszłości, wymieniło zaledwie 11 proc. ankietowanych.

Osoby biorące udział w badaniu stosunkowo chętnie wypowiadały się także na temat innych niż wymienione ograniczeń w komunikacji. Do poważniejszych można zaliczyć problemy techniczne: e-maile mogą nie dotrzeć do adresata, podobnie jest z listami. Połączenia telefoniczne mogą być przerwane w trakcie ważnej dyskusji, można także mieć problem z dodzwonieniem się np. z powodu braku zasięgu.


Joanna Niemyjska Zielona Linia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz